Optimizare pentru motoare de cautare sau Search Engine Optimization (SEO), este un proces de perfectionare (favorizare) a vizibilitatii site-urilor web sau paginilor web in cadrul ordonarii rezultatelor cautarii in lista facuta de motorul de cautare. SEO este o subcategorie a marketing-ului online SEM, practica aparuta în anul 1990, odata cu aparitia primelor site-uri pe Internet, si care reprezinta totalitatea tehnicilor prin care un site web este adus la o forma in care este propulsat mai sus in lista de rezultate date de un motor de cautare pentru diverse cuvinte-cheie.

SEO – Search Engine Optimization

Online Marketing SEO Publicitate Ms Graphix Buzau

La ce ajuta SEO

Optimizarea corecta a unui site conduce la o mai buna prezenta in motoarele de cautare la cautari relevante efectuate de utilizatori, legate de informatiile, serviciile sau produsele prezentate pe site. Acest lucru conduce la mai multi vizitatori, mai multe persoane interesate si mai multe vanzari. Insa asta nu este tot ceea ce face SEO, impactul lui fiind unul mult mai vast si mai benefic.

SEO ajuta:

  • motoarele de cautare sa isi faca mai bine treaba
  • oamenii sa gasească informatiile, imaginile, produsele de care au nevoie
  • firmele mici să concureze cu marile companii
  • o adevarata industrie de specialisti si traineri sa aiba locuri de munca
  • la reducerea cheltuielilor cu promovarea online

Fara SEO un nevazator ce navigheaza pe Internet folosind un screen reader – program care ii citeste continutul site-urilor, nu ar reusi sa inteleaga ce contine un site sau altul, in special daca ele sunt formate din imagini denumite sub forma pic2054.jpg in loc de baston-pliabil.jpg

Etapele principale pentru optimizarea in motoarele de cautare – SEO:

Fiecare campanie de optimizare SEO este unica si adaptata fiecarei pagini web in parte.

1. Analiza si intocmirea unei strategii SEO:

In cadrul acestei etape specialistii efectueaza cercetarile necesare intocmirii strategiei SEO prin utilizarea unor unelte specifice pentru cautarea si identificarea celor mai reprezentative cuvinte cheie pentru compania dvs. si realizeaza un studiu de piata asupra concurentei si strategiei acestora.

2. Examinarea profesionala a site-ului:

Site-ul va fi analizat pentru examinarea structurii si continutului prin diferite instrumente specializate, care pot identifica diferite erori sau probleme atat de programare, cat si de structura a site-ului; urmatorul pas urmand a fi rezolvarea acestor probleme de catre echipa de specialisti.

In ceea ce priveste examinarea continutului se urmareste: acuratetea, originalitatea, utilitatea, structurarea in pagini, factori care pot influenta in mod favorabil/nefavorabil procesul de optimizare SEO.

De asemenea, se ofera suport pentru intelegerea modului in care trebuie realizat continutul pentru ca ulterior acesta sa reprezinte un punct forte.

3. Implementarea propriu-zisa a strategiei SEO:

La baza unei strategii SEO de succes sta realizarea corecta a campaniei de Link Building, care consta in directionarea a cat mai multor link-uri catre site-ul dvs, aducand o serie de beneficii acestuia. Pentru intocmirea de Link Building corect, natural si legal sunt necesare idei practice si strategii de promovare a site-ului.

Calitatea continutului din site-ul dvs., in special utilitatea continutului, va avea impact direct asupra vizitatorilor. Din acest punct se va forma o piramida in varful careia va fi poziționata compania dvs, apoi vizitatorii multumiti de resursele oferite de site-ul dvs. se vor transforma in clienti multumiti, care la randul lor vor aduce noi clienti, contribuind astfel prin recomandari la promovarea afacerii dvs.

4. Generare rapoarte și statistici:

In urma aplicarii strategiei SEO se va putea observa efectul acesteia din punct de vedere al traficiului si a cresterii pozitiei din rezultatele motoarelor de cautare prin rapoartele si statisticile generate lunar clientilor nostri; avantajul rapoartelor lunare – punere in evidenta a cresterii graduale de la o luna la alta sau imbunatatirile necesare ce trebuiesc adoptate pentru cresterea eficientei optimizarii.

In munca de optimizare toate eforturile sunt indreptate inspre plasarea site-ului dvs. intre primele rezultate ale motoarelor de cautare, ceea ce va conduce la un numar mai mare de vizitatori pe site-ul dvs si in continuare la un numar mai mare de clienti. Statisticile in acest domeniu estimeaza ca 99% dintre vizitatori vor accesa prima pagina a rezultatelor specific cautate in timp ce 97% dintre vizitatori vor accesa doar primele 3 rezultate, considerandu-le suficiente pentru a-si crea o viziune clara asupra pietei de interes.